mandag den 4. september 2017

Tid er uhåndgribelig



I forbindelse med undervisning i Hermeneutik på 3k uddannelsen skulle vi skrive hvad vi kom til at tænke på når vi så disse billeder. Her er hvad jeg kom frem til: Tiden er uhåndgribelig. Jeg kan forsøge at planlægge min tid. Gribe fat i den. Kontrollere den. Alligevel forsvinder den fra mig. Jeg ville gerne have mere af den men der er kun den tid der er. Intet mere intet mindre. Tiden kan ødelægge alt. Tiden kan læge alt. Tiden bestemmer alt. Tiden er alt afgørende i mit liv. Hver ting til sin tid. Hvornår er det sin tid? Hvordan kan man kende forskel på det der er min tid og det der er sin tid? Tid koster penge. Jeg har hverken penge eller tid. Hvor kommer tiden fra? Hvem er det der afgør hvad der er vigtigt, hvad tiden skal bruges på? Hvis bare man havde al tid i verden så havde man ingen tid. At have travlt at have noget at skulle i sit liv er et luksusproblem. At have for travlt er et luksusproblem. Deal with it. Få tiden til at makke ret. Du er Herre i eget hus. Organiser dig. Planlæg din tid. Planlæg dit liv. Er det for sent? Er det for tidligt? Tiden er uhåndgribelig.  

Ingen kommentarer: