tirsdag den 3. juni 2008

Man bliver hvad man tænker

Jeg sidder og læser til eksamen i disse dage . Tysk og phsykologi som i nok ved - tidligere manglede jeg nogle tysk tekster så jeg kastede mig over psykologien istedet .. Nu her til aften er jeg så kommet hjem fra kor, jeg ville have været ude og løbe men min mor spildte strygejerns-vand i mine løbesko så jeg kom ikke afsted og det iriterer mig .. så havde jeg lige sådan et mindre udbrud pga ja latterlige teenageting , som kun jeg åbenbart fatter , så kunne jeg ikke overskue de nye tyske tekster og det mega pensum jeg har i phsykologi .. oveni det har jeg nu været smart nok til at høre det musik Lars har lært mig at høre, noget meget stemningsfuldt fedt rock musik , lavet af et band der hedder Sigur Ros - så kom jeg til at tænke på ham min fantastiske kæreste og hvor hårdt og svært og dumt det er at være så langt fra hinanden .. så ja nu har jeg kørt mig selv funldstændig i sønk ..

MEN hvis vi skal have noget som helst fornuftigt ud af det her kan jeg fortælle at psykologisk vil en psykolog kaldet Epstein sige at det er min egen skyld . Hans teori er nemlig baseret på at man bliver hvad man tænker , altså hvis man hele tiden går og tænker jeg kan ingenting eller jeg er bare grim eller som i midt tilfælde: det hele er bare noget værre noget så får man det også sådan .. så ja jeg har fået noget ud af min læsning - jeg er bare ikke smart nok til at bruge den til noget , for nu vil jeg kravle i seng og lade bøgerne ligge på bordet og lade skoende blive i tørreskabet - og lade Lars være på sjælland !

Godnat og så ses vi måske til et bedre humør i morgen ..

1 kommentar:

Uhulen sagde ...

Kæreste søde Maria.. Jeg håber dagen i morgen vil smile til dig og blive skøn og dejlig!

Nogle dage skulle man bare have lov at starte forfra - gå i seng og stå op igen..

Men tænk sig, man får jo en ny chance igen i morgen, og det er jo egentlig ret smart tænkt af ham Jesus der.

Knus fra mig :-)