lørdag den 2. marts 2013

Er det mig, Gud?

I denne weekend har jeg været i Oslo til kaldsweekend hos Metodistkirken her i byen. En kaldsweekend går ud på at man taler om ens kald til tjeneste. Vi har snakket om bibelfigurer som oplevede kald fra Herren, hvordan man kan kende et kald og hvad man gør når man oplever et kald (både konkret i forhold til uddannelsesforløb og hvis man vil være metodistpræst)
Det har været en meget dejlig og velsignet weekend.
Torsdag aften ankom jeg og blev hentet og bragt til mit værelse på Betaniahjemmet.
Fredag var jeg med en af metodistpræsterne, Lasse, og besøge mit fremtidige studie menigheds fakultetet i Oslo. Her var vi først til andagt, hvor temaet var at modtage de fremmede kvinder, grundet kvindernes internationale bededag. Bagefter talte jeg med studievejlederen og så stedet, som var, ja, lige mig.
Lørdag har vi fået undervisning og vejledning hele dagen. vældigt spændende. I aften skal jeg med til et ungdomsmøde i kirkens ungdomsforsamling. Jeg aner ikke hvad det indebærer ud over at sådanne ungdomsmøder skulle være noget større end dem vi har i den danske metodistkirke.... hvem ved?
Nedenfor ses billeder af to særlige kvinder. Det er nemlig de to piger som jeg har haft mange ungdomsmøder, kaldssamtaler og åndelige oplevelser med i den danske metodistkirke    
  

 Katrine og jeg til delegertmøde i Jerusalems kirken 2009

     
  Sara og jeg til delegertmøde i Jerusalems kirken 2009 

6 kommentarer:

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Dejligt, at du har haft gode dage i Oslo! Og fint at se billederne af de to gode piger!

Bente sagde ...

Kære Maria.
Hvor er jeg glad for at du også vælger den vej, og at du har haft en dejlig weekend. Det må være en stor ting, men din læreruddannelse bliver en kæmpeballast.
Guds fred
Bente

Magnificat sagde ...

Hej Bente - Hvad mener du med en kæmpeballast?
Tk for din kommentar og opmærksomhed?

Bente sagde ...

præster er også pædagoger. Tænk på dine forældre. kh

Læsehesten sagde ...

Hej Maria.
Så faldt jeg lige over din blog. Godt at din mor linkede. Glæder mig til at høre mere om dine oplevelser i Oslo når du kommer derop.
Knus fra Karen

Anne Thompson sagde ...

Tre dejlige, unge kvinder er I!