fredag den 1. marts 2013

Magnifi-hvad-for-noget?

Dette er en blog skrevet af en ung kvinde, for unge kvinder.
Jeg hedder Maria Thaarup og afslutter til sommer min læreruddannelse på Zahle i København.
Fra sommeren eller Høsten som de kalder det heroppe skal jeg læse til metodistpræst på Menigheds fakultetet i Oslo.
Lige i skrivende stund er jeg i til kaldsweekend i Oslo og har besøgt mit fremtidige studie. Det er vældigt spændende og jeg GLÆDER mig.
Samtidig er hele dette projekt skræmmende, overvældende og totalt vildt.
Jeg glæder mig over at Herren er med mig.
"Kaldet til tjeneste er først og fremmest et kald til at være sammen med Jesus" - Citat Øyvind Helliesen ved aftenens bibeltime.
Magnificat er latin og betyder Marias lovsang, hvilket denne blog handler om. Mit kald, min lovsang, mit liv, min Gud.  

4 kommentarer:

Grethe sagde ...

Bare så fint og opløftende!

Dorte sagde ...

Dejligt....håber at vi, der ikke længere kan betegnes som unge kvinder, også må læse med :-)

Magnificat sagde ...

Meget meget gerne, Dorte. Tak for jeres opmærksomhed

Anne Thompson sagde ...

Smukkere kan det vist ikke siges.
Det er stærke ord, og man bli'r ydmyd af at tage Marias ord i munden som sine egne, synes jeg.
Glæder mig til at følge med :-)