onsdag den 26. marts 2008

Det ER hårdt at være ung !





Min far er en herre på de 50 år efterhånden. Han er meget klog. Han er udannet præst i Metodistkirken og arbejder som sådan én i Strandby metodistkirke. Kort tid efter han var uddanet begyndete han selv at undervise andre i at blive præster, og lige for tiden er han rektor på et teologisk seminarium.

I sin tid blev min far matematisk student, så når der skal laves matematik, fysik og kemi er det ham som hjælper. Oven i det tog han tysk og engelsk på høj nevue på aftenskolen som extrafag siden hen, så ja disse fag hjælper han også med. Når der så skal laves historie eller samfundsfag ved han bare rigtig meget så ja det er også ham der hjælper. Og og og når opgaverne skal sættes rigtigt op er det også ham da han jo sider og retter opgaver på univeritets plan så ja han ved godt hvordan det skal se ud.
Fordi han er sådan lidt sej har han også lavet rigtig mange ting som er rigtig seje. (det er kun halvdelen jeg ved noget om da han er så beskeden at man nærmest skal opdage de ting han har rendt rundt og lavet) Han har blandt andet været med til droning Ingrids begravelse, hilst på den gamle pave (ham der også er død) og været med til at oversætte dele af bibelen - nohr ja så har han også været i retten som - ja et eller andet med kirken og en gamel-Bast-sag.
Derud over igen, kan han spille klaver og guitar og så synger han udemærket.

Efter hele denne smøre virker det jo som om min far har styr på hele verden. Det ved jeg nu ikke om han har, men han har ihvertfald mere styr på den end jeg til tider har.


MEN så var det så her den anden dag at fandt ud af at jeg ALLIGEVEL er klogere. Er det ikke utroligt i en alder af 17 år ??

Måden jeg fandt ud af det på var at jeg brokkede mig en smule over at jeg havde lidt for meget at se til for tiden, hvortil min fader svarer: "når man går i skole aner man ikke hvad det vil sige at have travlt." øhh jo far!!


mit program for denne uge/ weekend er således:

Inden Mandag skal jeg have lavet en tysk aflevering og jeg stinker til tysk, jeg skal til og i gang med et essay som skal omhandle min studietur, som skal være færdigt til næste uge. Plus jeg skal passe min normale skole. Fredag når jeg lige at få fri fra skole og så skal vi øve til vores musical Hair til kl 17, så kommer der en bus og henter mig og så kører vi til Holstebro og til Lægården hvor jeg skal lave TUF til lørdag morgen hvor Lars kommer og henter mig. Så kører vi hjem til gymnasiet igen hvor jeg så skal øve mere Hair til om aftenen - så hjem og måske slappe lidt af, og søndag kører det igen med Hair øvelse og derefter lektierne.





Hvis det ikke er at have travlt far, såååå ja ved snart ikke hvad den store verden vil bringe.



Men hvis der sider flere uneg mennesker derude og føler sig en smule presset så husk: Det er fedt at gå i skole, vi kender ikke den store uhyggelige verden endnu !!


6 kommentarer:

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Du skal vel også til spejder - og i aften er du med til klub Zakæus, fordi de er på gårdbesøg et sted i Vogn, hvor du kommer tit. Og husk at se "Friends" og alle de andre vigtige serier.
Du ved måske, at mormor sagde: "At kysse sin børn god-nat er en smuk skik - hvis de ellers er hjemme, når man går i seng!" Jeg forstår hende bedre og bedre.

Signe sagde ...

Tak for rådet du, og jeg er fuldstændig enig, det er hårdt at være sådan nogle som os.. ;)

Magnificat sagde ...

ha ha ha - jo moar , det er selvfølgelig rigtigt nok .. hun var en vis dame - siger du ikke også jeg ligner hende ?

ja nemlig signe, vi er noget helt spicielt sådan nogle som os ..

Unknown sagde ...

Jeg synes nu også jeg havde meget travlt da jeg gik på gym. Der var bare noget hele tiden. Det kan være det er samme fornemmelse man får når man får børn, men ellers er jeg tilbøjelig til at give jer ret, det er i gym tiden jeg har haft allermest travlt so far :)-men det er på den anden side også der man har energien. :) Jeg tror ikke jeg ku klare at køre samme program nu som jeg gjorde dengang, man går ligesom ned i gear når man er ovre de der stress år :) -men igen hvad ved jeg, jeg har jo ikke børn endnu :)
knus

Louise Aaen sagde ...

ha ha ha - godt indlæg Maria - man kan sove, når man bliver gammel.

Til Louise, Husk at sætte dig ned og slap af og sov en masse, når først dit barn er kommet til verden kommer du aldrig til at sidde ned igen.

og Maria! - Questo sito è dedicato a chi vuole visitare Roma, navigando tra le bellezze del suo patrimonio artistico
che la città eterna offre

(This site is born to give information to tourists on the artistic heritage of Rome)

Mogens Flinck Hansen sagde ...

Ja det er hårdt at være ung. Og nogle er unge meget længe...
Hvad siger din far i øvrigt til at blive beskyldt for at være udannet..?