onsdag den 25. november 2009

Kortprosa på Zahle - Styrt

Da jeg kom rundt om hjørnet så jeg ham.
Åhhh nej.
Fuck, fuck, fuck....
Ingen make up, fedtet hår og jogging bukser.
Det var bestemt ikke menningen han skulle se mig sådan.
Jeg gik stift videre, direkte ind i en lygtepæl.
SORT....et blackout.
Jeg vågnede op med et skarpt lys i øjnene.
Jeg var på hospitalet.
En lille, tynd og usikker læge kom ind til mig på min stue.
"Hvad er der sket?"

Af Stine Vinther


Styrtet var skrækkeligt, blodigt og voldsomt. På vej hjem fra skole, lige midt i lyskrydset mellem nørrevoldgade og prinsessegade. BANG. Og min cykel blev ridset. Malingen på stellet skrabet af og gav blå streger på astfalten. Far bliver rasende. Stik tosset. Han bliver så uhyggelig når han er vred. Som om han er et helt andet menneske ja nårmest et uhyr. Et monster. Et monster med horn og spruttende ld ud af munden. Det er bare spyt der overvælder en frem for ild. Han bliver helt totalt rød i hovedet og kalder én uansvarlig og et barn.
"Bliv nu voksen" siger han.

Af Maria Thaarup

6 kommentarer:

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Uha da da! Skrammmer og skæld ud. Det er hårdt at være ung, forstår man:-)

Magnificat sagde ...

Jae lidt - Men men det er jo altså ikke MIN far jeg har skrevet om - ren fiktion ! Men ja overskriften var "styrt" så det er derfor det er så vilde historier. Snart kommer der andre gode tidligere opgaver.

Sara sagde ...

Dejligt :D hyggeligt at læse små digte hehe

Louise Aaen sagde ...

ja bliv voksen og find dine egne ben at stå på... men nu og altid er vi Guds børn og han rejser os op, når vi styrter. fede digte Maria

Magnificat sagde ...

Mange tak Louise for de fine ord , og tak for i går.

Louise Aaen sagde ...

i lige måde Maria. Åse styrer!